Objectius:
Conèixer els trets propis que ens defineixen.
Conscienciar vers les pròpies capacitats i limitacions i conèixer quines són factibles de desenvolupament i canvi. Promoure l’actitud de respecte i tolerància cap als altres.
Promoure l’actitud de respecte i tolerància cap als altres.
Continguts:
Conèixer-se a sí mateix.
Capacitats i limitacions.
Sentiments.
Respecte als altres.
Material emprat:
“Comunicación intercultural” (Ruth Vilà, 2007).
Metodologia:
Pregunta oberta: “Ens coneixem?”
Pregunta del dinamitzador a alumnes en concret: “Qui ets?”
Reflexionar sobre qui som en realitat (molt més que un nom).
Dinàmica grupal: surt un alumne (es decideix prèviament qui amb la persona referent del grup) i la resta del grup opinen dient què no els agrada d’ell/a.
Preguntar a l’alumne escollit: “Com t’has sentit?”; “Coneixies aquestes coses que no agraden d’ell/a?”; “Creus que hi ha alguna cosa a modificar o corregir de la seva actitud amb els teus companys?”
Demanar a la resta del grup que opinin sobre el mateix alumne dient què els agrada d’ell/a.
Tornem a fer les mateixes preguntes que al punt 5.
Posar en comú aquesta experiència i parlar dels sentiments de l’alumne escollit per a la dinàmica.
Lectura per part de dos alumnes de la “Carta intercultural”, del llibre “Comunicación intercultural”.
Valorar les diferents maneres de veure, sentir i actuar.
Avaluació dels aprenentatges de les sessions passades a partir de preguntes obertes (“penso que …”).
Durada: 1 hora
Requisits:
- Aula amb espai per fer les activitats.
- Pissarra.