S’entén per transformació digital el conjunt d’accions dirigides a l’adequació del model de negoci al nou paradigma digital, aprofitant el potencial de la innovació i la tecnologia, promovent un canvi cultural en el sí de les empreses.
Es pot aplicar en l’àmbit de processos, on els camps que confeccionen i donen nom al procés de transformació digital –no sempre s’ha d’incidir en tots ells- són els següents:
Robòtica automatitzada
Simulació
Sistemes d’integració horitzontal i vertical
IoT (Internet of things)
Ciberseguretat
El núvol
Impressió 3D
Realitat augmentada
Big Data i Data Analytics
O bé en l’àmbit del màrqueting digital, on es treballa, entre d’altres camps:
Web
Xarxes Socials
Eines per a la gestió de clients
Analítica
La seva aplicació és flexible i transversal dins de la cadena de valor de l’empresa. És a dir, no hi ha un procediment homogeni sinó que es tenen en compte les peculiaritats de cada empresa. Per aquest motiu, l’acompanyament es du a terme de manera individualitzada.
Quan parlem de digitalització ens referim a l’aplicació de tecnologia –a través de maquinària, programes i aplicacions informàtiques- per al tractament digital de la informació i/o l’automatització de processos amb la finalitat d’optimitzar els recursos disponibles per a l’empresa. És una etapa important del procés de transformació digital, i normalment la més visible. No obstant, per a l’execució del pla de digitalització s’ha de realitzar un pas previ consistent en identificar des d’on es parteix, quins processos s’han d’optimitzar, i quines accions poden portar-se a terme per optimitzar-los.
Això és el que us trobareu si participeu en el programa ‘Ara, Transformació Digital al Maresme’.