L’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal del Maresme ha augmentat un 21% l’atenció a persones que necessiten tramitar ajuts de lloguer, prestacions econòmiques per situacions d’especial urgència, subvencions per rehabilitació o cèdules d’habitabilitat. En concret, al llarg de 2018 s’han realitzat 25.834 atencions a persones que, en el 95% dels casos demanen ajuts per fer front al pagament del lloguer.
Les tramitacions de l’Oficina d’Habitatge comarcal han aconseguit durant 2018 ajuts per a 2.298 famílies per un import total de 4.548.087 euros, una xifra que supera en un 5% els ajuts percebuts el 2017 i en un 23% els que es van atorgar el 2016. Aquests ajuts, provinents de diferents convocatòries de la Generalitat, han anat destinats en un 96,3% a ajudar famílies a fer front a les despeses de lloguer de l’habitatge de residència. La resta (167.662 euros) són prestacions esconòmiques d’especial urgència que han ajudat 115 famílies de la comarca en casos de desnonament, hipoteques o lloguer.
L’Oficina comarcal d’habitatge també ha tramitat 16 ajuts per a la rehabilitació d’edificis i 1.154 cèdules d’habitabilitat.
Aquest servei del Consell Comarcal del Maresme dóna servei a una població potencial d’uns 250.000 habitants. Atén els veïns i veïnes de totes les poblacions de la comarca, exceptuant Mataró, Malgrat de Mar, El Masnou, Calella, Sant Pol i Tordera que disposen d’Oficina municipal. Està ubicada a les dependències del Consell Comarcal del Maresme (plaça Miquel Biada 1 de Mataró), però també presta servei d’itinerància. El personal tècnic es desplaça en dies concrets a Pineda de Mar, Arenys de Mar, Arenys de Munt, Sant Vicenç de Montalt i Premià de Mar. El conveni signat amb aquests ajuntaments facilita que la ciutadania pugui realitzar els tràmits relacionats amb habitatge sense necessitat de desplaçar-se del municipi de residència. En les properes setmanes, els veïns i veïnes de Premià de Dalt també disposaran d’atenció en el seu municipi. S’està acabant de concretar el conveni amb l’ajuntament d’aquest municipi.