Les OMIC (Oficines Municipals d’Informació al Consumidor) i l’OCIC (Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor) han començat a treballar per oferir un servei especial de suport a les persones afectades per la comercialització de participacions preferents i deute subordinat que desitgin iniciar el procediment d’arbitratge amb Bankia (antiga Caixa Laietana). Mataró posarà en marxar el servei demà. La resta d’oficines municipals juntament amb la comarcal ho faran en els propers dies.
Els afectats per les preferents i deute subordinat de Caixa Laietana poden iniciar el procés d’arbitratge fins el 30 de juny. Des de les administracions es recomana que abans de presentar el formulari de sol·licitud d’arbitratge a les oficines de l’entitat bancària s’informin bé. També es recomana que, de moment, no es retirin les demandes civils presentades davant els jutjats fins el moment que la consultora independent (KPMG en el cas de Bankia) calculi l’import màxim de la devolució i tinguin l’oportunitat de signar els papers del conveni d’arbitratge proposat. En aquest punt del procediment, si el client accepta el conveni d’arbitratge, és quan les dues parts es comprometen a renunciar a la via judicial.
Per ajudar les persones que vulguin iniciar el procediment de l’arbitratge, es desplegarà un dispositiu especial a través de les oficines d’informació al consumidor municipals i la comarcal. Així ho han anunciat el president del Consell Comarcal del Maresme, Miquel Àngel Martínez, l’alcalde de Mataró, Joan Mora i el director de l’Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa. Els han acompanyat representants de tots els grups municipals de Mataró (CiU, PSC, PPC, PxC, ICV i CUP), així com de la comissió d’afectats pels productes fiancers d’alt risc (integrada per la plataforma Estafanca Mataró, APREDEF, ADICAE, el Defensor del Ciutadà i el Col·legi d’Advocats de Mataró).
Mataró, municipi amb més afectats, obrirà demà (15 de maig) una oficina especial per l’arbitratge que estarà ubicada al Centre Cívic Pla d’en Boet. Atendrà els ciutadans de Mataró i aquells que, malgrat no residir a la ciutat, hagin estat afectats per la comercialització de preferents o deute subordinat d’alguna de les oficines de Bankia situades al municipi. Podeu veure més detalls CLICANT AQUÍ
Els afectats de la resta de la comarca hauran de sol·licitar cita a les oficines d’informació al consumidor del seu municipi o a la comarcal, en el cas dels ciutadans d’aquelles poblacions que no disposin d’OMIC. El Consell Comarcal està coordinant un servei especial d’atenció als afectats i en els propers dies informarà de com accedir-hi.
Segons dades facilitades per Bankia a l’Agència Catalana de Consum els municipis maresmencs ámb més persones afectades són Mataró (3.694), Argentona (366), Arenys de Mar (331), Canet de Mar (325), Vilassar de Dalt (286), Palafolls (259), Arenys de Munt (256) i Malgrat de Mar (201).