Objectius:
Promoure actituds de respecte i tolerància cap les diferències.
Reconèixer i analitzar els valors del seu entorn.
Continguts:
La conducta positiva i negativa.
El saber estar.
La relació amb els altres.
Metodologia:
Explicar què entenem per conducta i saber estar i en què es diferencia una conducta positiva d’una negativa.
Demanar als alumnes que aportin matisos d’aquestes conductes i escriure-ho a la pissarra.
Pregunta oberta: “Com afecten a la vostra conducta els valors dels vostres amics o coneguts?”
Dinàmica i observació de les dues conductes (positiva i negativa), treballant en grups (una d’aquestes dues opcions):
- Exemples de conductes positives que es poden donar o fer un dia que sortim fora de l’espai compartit.
- Exemples de conductes negatives que trobarem fent una ruta per l’espai on estan (institut, passadissos, lavabos, biblioteca, aules, etc.).
Posar en comú les respostes i comentar-les.
Durada: 1 hora
Requisits:
- Aula amb espai per fer les activitats.
- Pissarra.