La potabilitzadora de l’Alt Maresme reestructura torns i confina personal per garantir el normal funcionament

 

L’ETAP de l’Alt Maresme, que abasteix d’aigua potable 11 poblacions de la comarca, ha reestructurat el sistema de treball per assegurar la normal prestació del servei i, a la vegada, minimitzar el risc de contagi de coronavirus de les persones treballadores. Cada setmana queda confinat a les instal·lacions de Palafolls un terç de la plantilla, mentre la resta compleix el confinament al seu domicili.

La mesura, pactada amb el Comitè d’empresa, ha organitzat la plantilla en 3 equips. Cada setmana, un d’ells queda confinat a la planta a on s’han instal·lat caravanes d’ús individual per facilitar el descans i el màxim aïllament del personal al qual també se li garanteixen els àpats amb un servei de càtering. Cada vegada que es realitza un canvi d’equip, les autocaravanes es netegen i desinfecten per minimitzar el risc d’infecció directa o induïda.

Aquesta reorganització laboral estarà vigent mentre duri l’Estat d’alarma decretat davant la pandèmia de la COVID-19. És un sistema que permet mantenir el servei de subministrament d’aigua potable amb les mateixes garanties de qualitat i seguretat que en situacions nomals. Els actuals processos de tractament i els paràmetres de control de l’aigua de consum garanteixen la total qualitat sanitària. 

L’ETAP de l’Alt Maresme, gestionada pel Consell Comarcal del Maresme en concessió a l’empresa SOREA, ha reforçat també els canals no presencial d’atenció amb els següents contactes: 

  •  Telèfon d´incidències 24 h: 900 304 070
  •  Telèfon d´atenció al client: 934 953 540
  •  Telèfon autolectures: 900 816 101
  • Correu electrònic: infosorea@sorea.cat
  • Twitter: @sorea
  • Web: https://sorea.cat/ca/canals-de-contacte


L´ETAP de l´Alt Maresme dona servei a onze poblacions: Palafolls, Malgrat de Mar, Santa Susanna, Pineda de Mar, Calella, Sant Pol de Mar, Arenys de Mar, Arenys de Munt, Canet de Mar, Sant Iscle de Vallalta i Sant Cebrià de Vallalta. En total, més de 125 mil persones que depenen d´aquesta instal·lació per tenir garantit el subministrament d´aigua. 


Donada la situació d’excepcionalitat i el fet que la captació, la potabilització, el transport, la distribució, el clavegueram, la depuració i la regeneració de l’aigua són serveis bàsics i essencials per a la ciutadania, les tasques que es duran a terme només seran indispensables per mantenir la qualitat sanitària de l’aigua i el control operacional.