El Servei de Mobilitat ha començat a instal.lar en 10 carrers de la ciutat 15 bandes reductores de velocitat. Les bandes tenen com a finalitat que la velocitat dels vehicles no sobrepassi uns determinats límits, augmentant així la seguretat per als vianants.
L’empresa que està realitzant els treballs és Bor Señalizaciones, SL i tenen un pressupost de 6.243 euros. La instal.lació d’aquestes bandes s’ha començat a fer a principis de setmana i està previst que durin un mes.
La mesura consisteix en la instal.lació d’una banda formada per elements modulars de goma que se situa transversalment al vial. La banda sobresurt per sobre de la calçada fet que provoca la reducció de la velocitat dels vehicles que la travessen. Les bandes se situen prop dels passos de vianants perquè quan els vehicles arribin al pas ja hagin hagut de reduir la velocitat.
Les 15 bandes reductores es col.locaran en els següents carrers:
. Ronda de Mossèn Jacint Verdaguer a l’altura del carrer de Jaume Comas (2)
. Carrer de La Coma (2)
. Carrer de Jaume Isern a l’altura del carrer de Catalunya (1)
. Carrer del Montalt (1)
. Carrer del Berguedà a l’altura del carrer de Sant Josep de Calassanç (1)
. Carrer de Sicília (1)
. Avinguda del Velòdrom (2)
. Carrer de Sant Bonaventura a l’altura amb la Baixada d’En Massot (1)
. Ronda de Francesc Macià a l’altura del carrer de Ciutat Freta (2)
. Camí Ral a l’altura del carrer de Sant Valentí (2).
Mataró comptava fins ara amb 9 bandes reductores de velocitat situades en: el carrer de Galícia (2), ronda de Sant Oleguer (2), carrer de Sant Pelegrí (1), carrer de Pere Bombardó (2) i a la ronda de Francesc Macià a l’altura del carrer d’Alarona (1).
A més d’aquestes bandes reductores de velocitat, a la ciutat hi ha instal.lats 16 passos de vianants de ressalt que tenen la mateixa finalitat: la reducció de la velocitat dels vehicles i augmentar la seguretat dels vianants, a més d’una altra funció que seria la de disminuir les dificultats a les persones amb mobilitat reduïda.