Adif ha anunciat la finalització de les obres de protecció del traçat ferroviari en un dels trams més negres de la R1, el que enllaça Cabrera de Mar i Mataró. La proximiat de la via al mar la deixava a l’embat de les onades en episodis de temporal posant en greu perill les persones que realitzaven el trajecte entre aquests dos municipis.
Les obres, considerades actuació prioritària pels reiterats episodis de temporal, han tingut un pressupost de més de 12 milions d’euros i han consistit en la consolidació i reparació de l’escullera, axí com la creació d’una nova franja protectora d’entre 8 i 16 metres d’amplada.
Segons afirma Adif, les actuacions fetes permeten “incrementar els paràmetres de retorn en situacions d’excedir cabals superiors als 5 litres per segon i metre“. Tanmateix, s’han establert mesures peventives addicionals que permeten fixar restriccions del trànsit ferroviari amb caràcter preventiu en base a les alertes meteorològiques.
En total d’ha actuat en 2,2 quilòmetres.