Finalitza la XI Setmana de l’emprenedoria al Maresme amb la participació de 220 emprenedors i emprenedores que durant els darrers dies han assistit a les diferents sessions formatives programades. En aquesta edició, els tallers més concorreguts han estat els destinats a informar sobre l’exportació i l’aprofitament de les xarxes socials com a eina clau en els negocis. El president del Consell Comarcal, Miquel Àngel Martínez i Camarasa, ha destacat que l’esperit emprenedor de la comarca es manté “molt viu i amb un gran camí per córrer”.
El president del CCM ha agraït l’assistència i la implicació dels i les ponents que al llarg de la setmana han compartit les seves experiències amb la seixantena d’emprenedors i emprenedores que hi han participat. Martínez els ha encoratjat a no defallir davant les adversitats i ha ofert el servei d’emprenedoria comarcal com a punt de suport a les persones del Maresme que necessiten assessorament o un espai on ubicar les seves oficines.
El Consell Comarcal del Maresme organitza cada any dues setmanes de l’emprenedoria com a suport formatiu a les persones que volen muntar el seu propi negoci o que el volen ampliar i consolidar. Segueix un format de dues píndoles formatives de dilluns a dijous i el divendres finalitza amb un taller i un networking que permet als assistents ampliar els seus contactes professionals. La temàtica s’escull d’entre aquells que són més sol·licitats pels usuaris del Servei d’emprenedoria comarcal: la legislació, la promoció dels negoci, la venda del producte….etc.
En aquesta edició, els tallers que han generat més expectació han estat el de l’exportació als mercats europeus i el de l’ús estratègic de les xarxes socials per fer negoci.
La XI Setmana de l’emprenedoria al Maresme ha acabat amb un animat networking que ha permés als assistents fer contactes professionals.
Tota empresa que es planteja iniciar-se en l´exportació ha de complir amb uns requisits mínims. En aquest curs aprendrem a saber quins són i de quines fórmules disposen les PIMES per a obrir nous mercats de forma ràpida i econòmica. Parlarem dels conceptes bàsics que cal conèixer tals com: com saber triar el país de destí, com saber calcular les preus d´exportació, d´on obtenir fonts de contactes, com cercar per internet, saber triar el canal de comercialització, fer bones presentacions, fer seguiment dels contactes obtinguts, com organitzar una agenda comercial en un nou mercat, i saber trobar les fires internacionals del nostre sector.
Veurem com aprofitar les Xarxes Socials com a eina clau per ampliar la xarxa de contactes i buscar la manera de utilitzar-les per fer negoci d´una forma estratègica. Actualment xarxes com el Linkedin, Facebook i el Twitter són imprescindibles per emprenedors i empreses,és per això que no us podeu perdre aquest taller que farà la Míriam Cerdán, experta en xarxes socials.