Des del passat dilluns, 7 d´abril, es pot visitar al web municipal un nou apartat que ofereix informació sobre l´enllumenat públic a Mataró i permet als ciutadans comunicar a l´Ajuntament el mal funcionament dels punts de llum de la ciutat. Així, el nou apartat, al qual s´hi pot accedir a través de la secció serveis de la ciutat, s´estructura en dues parts, la primera informativa i la segona indicant a l´usuari com passar avisos de llums que no funcionen correctament.
Al subapartat avisos s´informa de les possibilitats de comunicar els problemes d´enllumenat a través d´internet o bé contactant amb el telèfon d´atenció ciutadana 010 les 24 hores del dia. Si es vol fer per internet només cal accedir a un formulari i omplenar-ho amb les dades personals i indicant el problema detectat a l´enllumenat públic. Totes les incidències són ateses en el termini de 24 hores i es resolen tan aviat com els serveis municipals tenen capacitat per fer-ho.
Amb aquest nou servei s´informa els ciutadans en detall dels diferents tipus d´il·luminació que instal·la l´Ajuntament arreu de la ciutat i dels esforços per estalviar energia sense disminuir la qualitat del servei. La meitat de la xarxa d´enllumenat públic de Mataró compta amb un sistema de línies de reducció de flux que permet baixar la intensitat dels llums quan disminueix l´activitat ciutadana, entre les 23.00 i les 06.00h. Això suposa una reducció del consum del 35% en aquest interval.