Apropar la informació turística al visitant va ser l’objectiu que es va marcar el Consorci del Maresme quan fa tres anys va adaptar la guia turística de la destinació Costa de Barcelona-Maresme a la tecnologia bluetoth perquè qualsevol persona se la pugués descarregar gratuïtament i portar-la sempre al mòbil. L’experiència ha interessat a altres consorcis i entitats que també cerquen noves vies de comunicació amb el visitant. Aquesta setmana, el Consorci del Maresme ha rebut la visita del Consorci de Turisme de Valls del Montcau i del Parc de Sant Llorenç que han volgut conèixer de primera mà com funciona el servei turístic bluetoth del Maresme.
Els representants d’aquestes dues entitats s’han interessat pels passos que s’havien hagut de donar per fer compatible la informació amb la tecnologia bluetoth i per la xarxa de distribució d’antenes.
El Consorci de Turisme va començar aquesta experiència fa quatre anys a partir d’una antena de descàrrega instal·lada a les seves oficines de la plaça Miquel Biada, 1 de Mataró i aquest estiu l’ha rellançat distribuint 12 antenes més de bluetooth per les oficines de turisme de la comarca. En concret, es van instal·lar a Arenys de Mar, Canet de Mar, CAT de Teià, Pineda de Mar, Calella, Santa Susanna, Malgrat de Mar, El Masnou, Caldes d´Estrac, Mataró, i Sant Pol de Mar.
L’ampliació de la xarxa de distribució de senyal ha fet incrementar en un 230% el nombre de descàrregues respecte al 2009. Aquest 2010, la guia turística de Costa de Barcelona-Maresme ha tingut més de 2.000 descàrregues per bluetoth. Des de l’estiu, les oficines que han estat més actives han estat les de Calella amb 580 descàrregues i la de Malgrat de Mar amb 315.