El mes de març de 1997 es va constituir el consorci de promoció turística Costa del Maresme amb l’objectiu d’impulsar una millor qualitat en l’oferta turística dels municipis de la comarca. 9 anys després, el 2006, la Costa del Maresme va ser la primera zona de Catalunya i la quarta d’Espanya amb millors resultats d’ocupació durant la temporada estival.
Aquest és un dels elements que s’han destacat a l’acte de celebració del Xè aniversari del consorci de promoció turística.
El consorci Costa del Maresme ha celebrat el seu desè aniversari amb un acte públic que s’ha fet a la sala de Plens del Consell Comarcal del Maresme, administració que va impulsar la seva creació, i al qual hi han assistit tres dels quatre presidents que ha tingut, així com alcaldes, regidors, tècnics i representants de diferents sectors privats vinculats amb el sector turístic.
Actualment, el turisme representa un 12% del PIB de la comarca i en els darrers anys s’ha produït una expansió de l’activitat turística a gairebé la totalitat de municipis del Maresme que han començat a oferir productes complementaris al sol i platja. Paral·lelament, el sector ha fet un important esforç en termes de qualitat i innovació i, a nivell institucional, s’ha començat a treballar conjuntament en la promoció turística. Tot plegat, ha fet que la destinació Costa del Maresme tingui un bon comportament a nivell d’ocupació i de valoració de l’estada per part dels visitants.
El perfil del turista que arriba al Maresme ha anat canviant, tot i que es manté com a visitant de sol i platja. Se sol tractar d’un turista jove (en un 40% dels casos menor de 35 anys). Procedeix de Gran Bretanya, Alemanya o França, en més del 51% dels casos. Fa una estada mitjana de 7 dies i gasta menys de 60 euros al dia (en el 40% dels casos). Més del 55% és el primer cop que visita el Maresme i més del 91% afirma que recomanaria la destinació Costa del Maresme.
També ha evolucionat l’oferta d’allotjament. Actualment, el Maresme disposa de 180 hotels, la majoria dels quals són de 2 i de 3 estrelles, 33 càmpings i 15 allotjaments de turisme rural. En total, 35.013 places hoteleres, 13.884 places en càmpings i 81 en turisme rural.
En aquests darrers 10 anys, el Consorci s’ha consolidat i ha aconseguit que gairebé la totalitat dels ajuntaments de la comarca (28 dels 30) en formin part, així com el Consell Comarcal, la Diputació de Barcelona, el Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i El Maresme, el Gremi d’Empresaris d’Hostaleria de la comarca del Maresme i l’Associació de Campings i de Ciutats de Vacances de la Província de Barcleona.
Inici Turisme Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme celebra el seu desè...