El servei de borsa comarcal de personal ha superat les expectatives i el proper any s’ampliarà amb la incorporació de 2 nous perfils professionals. Des del passat desembre, data en la qual es va signar el primer conveni amb ajuntaments, s’han inserit laboralment 28 persones i s’ha donat resposta a les necessitats de contractació urgent de 15 ajuntaments.
La borsa comarcal de personal és un servei nou que va posar en marxa el Consell Comarcal a finals de l’any passat per donar resposta a les necessitats municipals de contractació urgent de personal. Després de fer una prospecció entre els 30 ajuntaments del Maresme, el Consell Comarcal va fer una selecció de professionals dels tres perfils més demandats: educador/a social, auxiliar administratiu/va i treballador/a social.
Les persones que van superar les proves van passar a formar d’una borsa de personal de la qual s’han anat nodrint, a més del propi Consell Comarcal, 15 ajuntaments que necessitaven cobrir urgentment baixes mèdiques, excedències, vacances o interinatges.
En aquests 10 mesos de funcionament, la borsa comarcal de personal ha permès la contractació de 16 auxiliars administratius/ves, 6 educadors/es socials i 6 treballadors/es socials. Els ajuntaments que han conveniat amb el Consell Comarcal aquestes contractacions són: Alella, Arenys de Mar, Arenys de Munt, Argentona, Cabrera de Mar, Cabrils, Caldes d’Estrac, Malgrat de Mar, Palafolls, Premià de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Vicenç de Montalt, Santa Susanna, Tordera i Vilassar de Dalt.
El president del Consell Comarcal, Miquel Àngel Martínez i Camarasa, ha explicat que “podem afirmar que el servei ha superat amb èxit la fase de prova pilot” i ha anunciat la seva ampliació amb la incorporació de dos nous perfils professionals que tenen força demanda entre els ajuntaments: administratius/ves i conserges/subalterns. La primera d’elles, la d’administratius, està en tràmit de creació i la de conserges es preveu per al mes de gener de 2018.