El Casal de Joventut de Mataró amplia l´espai i ofereix més serveis

L´alcalde, Manuel Mas, acompanyat de la regidora de Joventut i Dona, Alícia Romero, visitaran aquest vespre (20 h) les obres i la remodelació que s´han fet dels nous espais del Casal de Joventut.


L´immoble, situat a la plaça Espanya, és de propietat de la Generalitat i des del 1985 hi compartien dependències l´Ajuntament i el Consell Comarcal del Maresme. El juny de 2002 els espais que ocupava el Consell Comarcal van tornar a mans de la Generalitat que han estat cedits al Servei d´Informació i Recursos per a Joves (SIDRAL). Així, tots els espais de l´immoble queden adscrits a joventut.

Obres de condicionament

En els darrers mesos s’han anat realitzant obres de millora al Casal de Joventut així com al Servei d’Informació Juvenil (SIDRAL).

La marxa del Consell Comarcal ha permès que el SIDRAL, des d´octubre de 2002, s´ubiqui en una nova zona ampliant la seva superfície. La sala s´ha equipat amb nou mobiliari, hi ha una gran cartellera amb informació sobre activitats, un expositor de tríptics, 2 ordinadors amb connexió a internet a disposició dels usuaris, un expositor amb revistes de consulta de diversos temes i l’àrea de treball dels 2 informadors del servei on atenen les consultes dels usuaris.

Al llarg del passat mes d’abril, les obres van continuar gràcies a una subvenció de 12.000 euros de la Diputació de Barcelona. Aquestes han comportat una millora de l’antic espai que ocupava el Servei d´Informació Juvenil i que ara ha passat a ser una sala annexa (doblant d’aquesta manera l’espai total que fins ara disposava el servei) on s´hi troba la viatgeteca i un gran espai amb taules per a la consulta de la informació. Aquesta nova sala també tindrà 2 ordinadors amb connexió a internet a disposició dels usuaris.

Per altra banda, també s´ha millorat l’aspecte general de la primera planta de l’edifici així com de la sala d’exposicions.

Servei d´Informació i Recursos per a Joves (SIDRAL)

El SIDRAL és un servei municipal que va néixer el 1984 amb l´objectiu d´oferir una atenció especialitzada al públic jove. Una atenció que es basa en donar informació i oferir recursos de manera directa i personalitzada.

Quant als serveis que estan en funcionament són els següents: Viatgeteca; Hemeroteca; Agenda d´activitats; Informació sobre temes d´ensenyament reglat i no reglat; Servei de préstec de material d´acampada; Internet; Tramitació d´inscripcions per a activitats programades per l´Ajuntament; Informació i assessorament sobre temes de Joventut de la Comissió Europea; Descentralització del servei d´informació als diferents centres públics d´ensenyament secundari; Descentralització del servei d´informació a tres centres d´iniciatives juvenils a Cerdanyola, La Llàntia i Rocafonda; Gestió de 24 cartelleres repartides per la cituat; Gestió i actualització d´una pàgina web dissenyada per a joves.

A més, a partir d´ara es podrà tramitar des del SIDRAL el carnet d´alberguista, el d´estudiant internacional ISIC, el de professor ITIC i el de major de 25 anys GO 25.

El SIDRAL des del gener de 1989 pertany a la Xarxa Catalana de Serveis d´Informació Juvenil i col.labora amb l´Oficina del Pla Jove de la Diputació de Barcelona.

Espai web per als joves de la ciutat

Per altra banda, la regidoria de Joventut i Dona té previst posar en marxa un espai web dirigit a tots i totes els joves de Mataró.

Aquesta pàgina web disposarà d’informació d’interès per als joves com temes d´estudi, treball, habitatge, societat, esport, cultura, viatges i salut, entre d´altres, així com informació sobre la participació d´aquest col.lectiu en la vida política i social de la ciutat i més concretament del Consell Municipal de Joves.