De l’emissió de la factura fins al cobrament d’aquesta hi ha un seguit de passos administratius i se’n deriven importants obligacions tributàries i d’informació. A l’inici de l’empresa es proven complicats sistemes organitzatius que absorbeixen molts recursos i, sovint, provoca una certa desesperança en la persona emprenedora.
Conèixer i observar quin és el recorregut administratiu habitual estalviarà molt de temps a l’autònom o empresari i li permetrà dedicar-se a allò que genera valor al seu negoci.
SESSIÓ 1
Objectius:
- Conèixer l’esquema bàsic de circulació de la informació i les obligacions informatives i tributàries.
- Conèixer els requisits bàsics d’una factura, l’emissió, l’arxiu i les seves fases.
Continguts:
- Obligacions en funció de la forma jurídica de l’empresa
- Obligacions en funció del volum de l’empresa
- Entitats a les que hem d’informar
- Perspectiva des del punt de vista de la persona autònoma
- Factures emeses, factures rebudes
- Factures necionals, factures d’exportació i d’importació
- Factures de serveis, de subministres de productes
- Altres documents (tiquets, rebuts d’assegurances, liquidació d’interessos)
SESSIÓ 2
Objectius:
- Detallar i conèixer els impostos associats al tràfic mercantil
Continguts:
- IVA
- IRPF
- Impost de societats
- Informatives, 347, operacions de més de 3.000 euros
- Informatives, 349, operacions intracomunitàries.
SESSIÓ 3
Objectius:
- Detallar i conèixer les obligacions relacionades amb els treballadors i les treballadores i la seguretat social
Continguts:
- Alta de l’empresa a la Seguretat Social
- Alta del centre de treball
- Alta de treballadors i treballadores
- Cotitzacions
- El contracte de treball
- La nòmina
- La prevenció de riscos laborals
SESSIÓ 4
Objectius:
- El subministrament de la informació
Continguts:
- La comptabilitat
- Informes de la comptabilitat
- El pressupost econòmic
- Les previsions de tresoreria
- Les estadístiques
SESSIÓ 5
Objectius:
- El control administratiu i la conciliació bancària
Continguts:
- Control de la facturació, preus, albarans pendents de facturar
- Control dels cobraments, control de risc de clients
- Control de factures de proveïdors, quantitats rebudes i preus
- Control de marges
- Control dels consums
- Control de costos financers
- Control dels estocs
- Control dels moviments de diners
- La conciliació bancària com a eina de control
- Perspectiva des del punt de vista de la persona autònoma.
Cal emplenar el formulari d’inscripció que trobareu CLICANT AQUÍ
Aquest curs està cofinançat. La Diputació de Barcelona aporta un 75% del valor total i l´alumne només ha de pagar-ne el 25%.
Cost 40 euros. El mes de setembre s’informarà als inscrits de les formes de fer efectiu el pagament. Entitat que realitza la formació J. Mercader Consultors, SL ContactePer a més informació, podeu contactar amb Maresme Servei d’Emprenedoria
Telèfon: 93 693 14 50
Correu electrònic: emprenedoria@ccmaresme.cat