Curs: Gestió administrativa, comptable i tributària a l’empresa

Objectius

 

De l’emissió de la factura fins al cobrament d’aquesta hi ha un seguit de passos administratius i se’n deriven importants obligacions tributàries i d’informació.
Amb aquest taller i des d’un punt de vista eminentment pràctic, se segueix el recorregut de dues factures (una emesa i una altra rebuda) per veure quines repercussions i obligacions se’n deriven. La finalitat és que l’empresari tingui una visió eminentment pràctica de tot el circuit, per tal que pugui adaptar el sistema funcional de la seva empresa de forma més adient.

  • -Conèixer l’esquema bàsic de circulació de la informació i les obligacions informatives i tributàries.
  • -Conèixer els requisits bàsics d’una factura, l’emissió, l’arxiu i les seves fases.
  • -Detallar i conèixer els impostos associats al tràfic mercantil.
  • -Detallar i conèixer les obligacions relacionades amb els treballadors i les treballadores.
  • -El subministrament de la informació.
  • -El control administratiu i la conciliació bancària.
Contingut

Sessió 1

  • -Obligacions en funció de la forma jurídica de l’empresa.
  • -Obligacions en funció del volum de l’empresa.
  • -Entitats a les que hem d’informar.
  • -Perspectiva des del punt de vista de la persona autònoma.
  • -Factures emeses, factures rebudes.
  • -Factures nacionals, d’exportació i d’importació.
  • -Factures de serveis, de subministraments de productes.

Sessió 2

  • -IVA
  • -IRPF
  • -Impost de societats
  • -Informatives, 347, operacions de més de 3000 euros.
  • -Informatives, 349, operacions intracomunitàries.

Sessió 3

  • – Alta de l’empresa de la SS
  • -Alta del centre de treball
  • -Alta de treballadors i treballadores
  • -Cotitzacions
  • -El contracte de treball
  • -La nòmina
  • -La prevenció de riscos laborals

Sessió 4

  • -La comptabilitat
  • -Informes de la comptabilitat
  • -El pressupost econòmic
  • -Les previsions de tresoreria
  • -Les estadístiques

Sessió 5

  • -Control de la facturació, preus, albarans pendents facturar.
  • -Control dels cobraments, control de risc de clients.
  • -Control de factures de proveïdors, quantitats rebudes i preus.
  • -Control de marges
  • -Control dels consums
  • -Control de costos financers
  • -Control dels estocs
  • -Controls dels moviments de diners
  • -La conciliació bancària com a eina de control.
  • -Perspectiva des del punt de vista de la persona autònoma.
Referència T/EF10 Modalitat Presencial Dates: 9, 14, 16, 21 i 23 de novembre Horari Dimarts i dijous de 15 a 19h Hores 20 hores Lloc Maresme Centre de Negocis (Consell Comarcal del Maresme)
– Davant Renfe Mataró – Població Mataró Dates d’inscripció 2017-10-20 Data fi d’inscripció 2017-11-07 Nombre de places 15 Requisits d’accés Enviar fotocòpia DNI en el mateix mail que us farà arribar el document de pagament. Com s’ha de fer la inscripció

Emplenant el formulari que trobareu CLICANT AQUÍ

Cost 40€ Forma de pagament Document d’autoliquidació. (S’enviarà per correu electrònic quan rebem la inscripció) Entitat que realitza la formació Consell Comarcal del Maresme Contacte mail: emprenedoria@ccmaresme.cat Organitzen i col·laboren: Diputació de Barcelona