
Per al Maresme comença una temporada on pot oferir dos dels seus emblemes gastronòmics: les maduixes i els pèsols. Aquests seran un dels elements primordials que es divulgaran des del mostrador del Consorci de Promoció Turística. I és que la gastronomia és un dels principals incentius que mou el visitant de proximitat a conèixer noves destinacions. Per acostar la gastronomia del Maresme als visitants, s’han programat, en col·laboració amb el Gremi de restauració,una degustació del Plat de Mataró amb sèpia i patates (divendres 16 d’abril) i el dissabte, seran les puntaires d’Arenys de Munt les que representaran la cultura i les tradicions del Maresme. També, amb l’arribada del bon temps, les platges i el mar es converteixen en un dels principals reclams per als visitants i en aquest terreny el Maresme també disposa d’una àmplia oferta de ports i platges. Per donar-les a conèixer, el Consorci ha reeditat l’opuscle que recull les característiques de la sorra, de les aigües, els accessos i els serveis que ofereixen les diferents platges dels municipis costaners i que es presentarà en el SITC. A més, els visitants podran participar en concursos on diverses empreses de la comarca aporten destacats premis: Activ Natura, els rucs del Corredor, IPSO Aventuras, Marineland, Rucs del Far…etc. Dins de l’espai professional, la marca Costa de Barcelona-Maresme també hi serà present. El dijous, dins el bloc 3 Reptes i iniciatives institucionals per a la innovació i sostenibilitat, el president del Consorci, Josep M. Juhé, serà l’encarregat de pronunciar la conferència “Costa de Barcelona-Maresme: l’evolució d’una marca”.