T’HAN VENUT LA LLAUNA?
Des de la lògica consumista, no és tan important que es compri, el que realment importa és generar desig.
El desig ens mou a voler aconseguir coses, productes, estils de vida… moltes vegades aquest desig és mogut per necessitats que no ens havíem plantejat. Qui ens genera aquesta necessitat? Som lliures d’escollir?
La publicitat juga un paper molt important a l’hora de mostrar-nos productes a comprar, fent-nos creure que posseint-los serem millors: més feliços, més lliures, més atractius o atractives, més atrevits o atrevides, més guais… Sempre és així?
Si la finalitat última de les empreses és fer diners i així obtenir més benefici, el seu objectiu no és només el producte que volen vendre (una llauna) el seu objectiu final és arribar al màxim de persones.
Amb les begudes energètiques trobem com utilitzen moltes tàctiques per generar aquest desig de provar-les i en molts casos, repetir.
Es persegueix presentar el consum de begudes energètiques com un fet “normal” “atractiu” “molón” contribuint a reduir la percepció de risc que pot comportar el seu consum.
És mostrat com un tret característic de la gent més jove (perquè aquest és el públic al que es volen adreçar) i estretament vinculat a l’esport (rentant-se la cara i semblant saludables) i més concretament a esports de risc (fent-ho encara més atractiu i emocionant).
Promocionen els seus productes mitjançant diferents canals (patrocini d’esports, festes…) i amb tàctiques que a vegades passen desapercebudes.
Només si podem ser crítiques amb les nostres decisions, serem més lliures a l’hora d’escollir