Coincidint amb la celebració , el 15 de març, del Dia Mundial dels Drets del Consumidor, l’OCIC Maresme fa balanç de la feina feta l’any passat. En total, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor va dur a terme 2.599 actuacions, un 0,3% més que l’any anterior, i amb algunes diferències respecte a la tipologia. Destaca l’increment experimentat per les denúncies i l’augment de consultes.
L’OCIC Maresme és un servei que ofereix el Consell Comarcal per defensar els drets de les persones consumidores. Vehicula consultes, queixes, denúncies i reclamacions relacionades amb consum i, si és el cas, fa actuacions de mediació o d’arbitratge entre la persona reclamant i l’empresa.
El total d’actuacions realitzades l’any passat es desglossen en: 955 reclamacions, 692 consultes, 644 mediacions, tramitació de 157 denúncies, 53 arbitratges i 38 queixes.
Les queixes són el bloc que ha experimentat un increment més significatiu ja que ha passat de 17 el 2023 a 38 el 2024; les denúncies també han crescut substancialment (un 57%) i les consultes ho han fet un +6,79%. En canvi, les reclamacions, arbitratges i mediacions han tingut petites davallades.
Un dels punts forts de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor és la seva capactiat d’exercir funcions de mediació i arbitgratge per poder arribar a un acord entre les parts. L’any passat es van resoldre 204 reclamacions a partir d’un acord de mediació i 48 expedients per laude d’arbitratge.
Pel que fa a les consultes, gairebé el 96% es van resoldre en un període inferior als 15 dies.