Tal i com ADIF va anunciar fa unes setmanes, el servei ferroviari patirà importants afectacions al Maresme a partir del dissabte 25 de juliol, data en la qual començaran els treballs de trasllat de les vies de la línia d’ample convencional Barcelona-Mataró-Maçanet a l’interior de l’estructura de la futura estació de La Sagrera. Segons la planificació vigent, no es tornarà a la normalitat fins el mes de novembre.
L’inici dels treballs comportarà la interrupció de trens entre Badalona i l’estació Clot-Aragó els caps de setmana del 25 i 26 de juliol i del 6 al 8 de novembre. Aquests dies, les persones que utilitzin la R1 disposaran del servei habitual entre Malgrat de Mar i Badalona. A Badalona hauran d’agafar metro per arribar a Barcelona o la línia B7 fina a Sant Adrià del Besòs on podran utilitzar el TRAM.
La resta de dies i fins que finalitzin les obres, l’oferta de trens entre Malgrat de Mar i l’Hospitalet de Llobregat es reduirà a 6 trens per hora i sentit en hora punta i a 4 durant la resta de la jornada.
Reposició i protecció d’infraestructures
D’altra banda, ADIF ha informat que el servei entre Malgrat de Mar i Blanes es continuarà prestant per carretera mentre durin les obres de reconstrucció del pont sobre la Tordera, greument afectat pel temporal Glòria. Es calcula que serà a finals d’any quan finalitzaran els treballs consistents en la construcció d’una nova estructura de 221,3 metres de longitud, repartits en 5 vans amb llums d’entre 33,15m i 51m i 7,3m d’amplada útil del tauler.
Un altre punt de la línia en la qual s’està actuant és en el tram Mataró – Cabrera de Mar. En concret, s’està protegint la infraestructura ferroviària consolidant i reparant les proteccions d’escullera existents en un tram d’uns 2,2 km. Aquesta és una obra considerada prioritària per l’important impacte sobre la seguretat que tenen els reiterats episodis de fort onatge. La previsió és que aquests treballs acabin entre finals d’aquest any i principis de 2021.