Objectius:
Entendre com funcionen els rumors.
Conscienciar la necessitat de fer front a la rumorologia.
Facilitar eines per abordar els rumors.
Relacionar els objectius anteriors amb la rumorologia vinculada a la immigració.
Continguts:
Entendre com funcionen els rumors.
Conscienciar la necessitat de fer front a la rumorologia.
Facilitar eines per abordar els rumors.
Relacionar els objectius anteriors amb la rumorologia vinculada a la immigració.
Material emprat:
Material divers publicat a la web de la xarxa BCN anti-rumors: http://www.bcnantirumors.cat/quisom/materials-de-la-xarxa
Metodologia:
Definir el concepte de prejudici i rumor.
Dinàmica de grup seguint instruccions pautades (amunt, avall, caminar, pareu; i després tot a la inversa).
Explicar perquè es generen els rumors i com es difonen.
Visualització de vídeos i presentació de dades publicades a la web de la xarxa BCN anti-rumors.
Dinàmica de grup: el docent fa sortir un alumne que explica un rumor existent al grup, fora del grup o que li ha arribat per altra banda. El dinamitzador li fa preguntes (per exemple: “Com ho saps això?”, “Qui t’ho ha dit?”, “Tens la certesa que és així?”; “De què em serveix aquest rumor?”, etc.).
Reflexionar sobre la nostra participació de manera inconscient en la propagació dels rumors i aportar estratègies per fer-ne front.
Durada: 1 hora
Requisits:
- Aula amb espai per fer les activitats.
- Pissarra.
- Ordinador, projector i connexió a internet