Objectius:
Aprendre a afrontar els conflictes.
Disminuir el sentiment de menyspreu i rebuig cap als altres.
Continguts:
El conflicte: què és, característiques i causes que el generen.
Factors positius i negatius derivats del conflicte
Estratègies de resolució dels conflictes.
Material emprat:
Llibre “Cómo podemos educar en valores: métodos y técnicas para desarrollar actitudes y conductas solidarias” (José Ángel Paniego, 2002).
“Historia de la naranja” (autor desconegut).
Metodologia:
Pregunta oberta: Què enteneu per conflicte?
Pregunta oberta: Què us suggereix aquest dibuix? (imatge del llibre “Cómo podemos educar en valores: métodos y técnicas para desarrollar actitudes y conductas solidarias”).
Explicació què és un conflicte.
Dinàmica “Historia de la naranja”: tres o quatre alumnes llegeixen el conte i la resta atenen.
Preguntar sobre la història: què ha fallat?; qui té raó? per què?, etc.
Reflexionar sobre la comunicació relacionat amb la història narrada.
Dibuixar a la pissarra una muntanya que reflecteix una baralla simbòlica. Exposem a dalt el conflicte i a baix els interessos ocults.
Pregunta oberta: Què us suggereix aquest dibuix?
Aprofundir en la comunicació, tractant la diferència entre sentir i escoltar.
El dinamitzador exposa un exemple de conflicte (que hi ha hagut a l’aula o no) i dos alumnes expliquen com actuar davant d’aquest conflicte.
Posta en comú on els alumnes exposen altres possibles solucions.
Durada: 1 hora
Requisits:
- Aula amb espai per fer les activitats.
- Pissarra.