El Consell Comarcal confia en rebre prop de 39 milions d’euros per consolidar Costa de Barcelona-Maresme com a destinació de turisme sostenible

Es plantegen 31 actuacions a executar en els propers 3 anys

El Consell Comarcal del Maresme opta a la subvenció de la convocatòria extraordinària dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destino -publicada pel Ministerio de Indústria, Comercio y Turismo– amb 31 actuacions que impliquen tots els municipis de la comarca i que es preveu desenvolupar al llarg de les 3 properes anualitats.


Els objectius de la convocatòria, que compta amb finançament dels fons de recuperació europeus, estan perfectament alineats amb les estratègies que apunta el Pla Estratègic de Desenvolupament Turístic del Maresme 2021-2030, que actualment s’està acabant d’elaborar i que compta amb la participació de tot el sector turístic de la comarca. Els reptes que aquest document, impulsat pel Consorci de Promoció Turística, planteja per a la comarca i, en particular, per al sector turístic han estat transformats en un primer paquet de 31 actuacions a executar entre 2022 i 2024.


Segons ha manifestat el vicepresident del Consell Comarcal i president del Consorci de Promoció Turística, Joaquim Arnól’execució d’aquestes actuacions permetrà millorar la competitivitat del sector turístic, que és un dels grans motors econòmics del Maresme i un dels més afectats per l’emergència sanitària, i augmentar la seva competitivitat per fer front a l’era postpandèmica“.


Les 31 actuacions maresmenques, algunes de les quals incorporen diferents projectes, comparteixen l’objectiu d’avançar cap a un model territorial i turístic més sostenible, més competitiu i més diversificat assentant d’aquesta manera les bases per la projecció de la marca Costa de Barcelona-Maresme com a destinació atractiva al llarg de tot l’any.


Les actuacions presentades aquesta setmana a la convocatòria del Ministerio es classifiquen en 4 eixos: transició digital, competitivitat, sostenibilitat i eficiència energètica.


L’objectiu principal de les actuacions emmarcades en l’apartat de transició digital és convertir el Maresme en una Smart Destination. S’hi inclouen projectes com la creació d’una plataforma digital global, sistemes de control digital del fluxe turístic a les platges i de l’ocupació de places de mobilitat reduïda, l’accessibilitat digital als recursos turístics o completar la xarxa de Banda Ampla del Maresme amb la seva arribada a tots els ajuntaments de la comarca.


Seguint el mateix objectiu, en el bloc de competitivitat s’hi inclou la creació i implementació d’un pla de marketing turístic per la projecció de la marca de la Destinació, la senyalització integral de tots els recursos turístics comarcals i inversions i millores en les oficines i punts d’informació turístics, així com en els establiments d’allotjament de tota la comarca. També es preveu la celebració d’un congrés per reestablir l’estratègia turística al Maresme amb la totalitat dels agents implicats, recursos per a la formació i capacitació dels agents turístics, millores en les platges i la seva accessibilitat, intervencions en passejos marítims, adequació d’aparcaments, valorització del patrimoni històric, camins esportius, camins ciclables i dinamització de subsectors com el gastronòmic, el nàutic, la natura o el cinematogràfic.


En referència a la transició verda i sostenible, destaquen els projectes de renaturalització de platges o la implantació de sistemes que permetin una reducció del consum d’aigua en els serveis turístics, així com serveis d’assessorament a les empreses.


Finalment, l’eix d’eficiència energètica incorpora projectes de producció d’energies renovables a través d’horts solars i cobertes fotovoltaiques en equipaments municipals, així com l’impuls de la mobilitat sostenible en vehicle elèctric ubicant una xarxa de carregadors en els espais públics.