La Borsa de lloguer de l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal del Maresme ofereix a les persones propietàries la tranquil·litat de què deixen el seu habitatge en bones mans. No s’hauran d’ocupar de res i tenen garantit el cobrament del lloguer pactat.
Si teniu qualsevol dubte o necessiteu més informació, podeu contactar amb l’Oficina d’Habitatge enviant un correu electrònic a habitatge@ccmaresme.cat
Què ofereix la Borsa a les persones propietàries?
- Informació i assessorament gratuït
- Seguretat i garantia en la tramitació, execució i seguiment del contracte
- Mediació en cas de conflicte
- Assegurança Multirisc de l’habitatge (gratuïta per a la persona propietària) durant el període de contracte
- Seguretat en el cobrament de les mensualitats. En cas d’impagament per part de la persona arrendatària, la Generalitat cobreix fins a un màxim de 6 mesos. És el que s’anomena AVALLOGUER
- Defensa jurídica que cobreix les despeses d’un procés judicial en el cas d’haver d’arribar-hi
Quins habitatges poden formar part de la Borsa de Lloguer?
- Habitatges desocupats del mercat lliure, siguin de nova construcció o de segona mà
- Habitatges que disposin de cèdula d’habitabilitat i de certificat d’eficiència energètica
- Els immobles poden ser moblats o no, però s’ha de tenir en compte que l’Oficina no es fa responsable del mobiliari
- El preu de lloguer es pacta tenint en compte que els pisos adscrits a la Borsa de lloguer serà una mica inferior al preu de mercat
Com funciona la Borsa de Lloguer del Consell Comarcal?
- Si esteu interessats en confiar el vostre pis a la Borsa de lloguer comarcal, envieu la petició en AQUEST FORMULARI
- L’Oficina d’Habitatge contactarà amb vosaltres per concretar dia i hora per visitar el pis i fer una valoració del preu de lloguer, tenint en compte la seva ubicació i l’estat general de l’habitatge
- Un cop pactada la renda de lloguer, signareu l’acta d’adscripció a la Borsa, així com l’autorització pel lliurament de les claus per poder iniciar la cerca d’una persona llogatera.
Quina documentació es demana?
- DNI / NIE o passaport de la persona o persones propietàries
- Escriptura de l’habitatge
- Cèdula d’habitabilitat vigent
- Certificat d’eficiència energètica tramitat per l’ICAEN
- Últim rebut de l’IBI
- Últim rebut de la taxa municipal d’escombraries
- Últimes factures dels subministres (electricitat, aigua i gas)
- Certificat de la Instal·lació elèctrica (butlletí blau)
- Últim rebut del servei de manteniment de la caldera o escalfador (garantir el manteniment el primer any de lloguer)