36 establiments del Maresme exerciran de “punt d’informació turística”

 

Els turistes que visitin el Maresme aquest estiu tindran més facilitats per accedir a les ofertes culturals i de lleure del territori. 36 establiments del sector serveis (restaurants, botigues, allotjaments…) estan rebent formació per poder oferir als seus clients un servei complementari d’informació i assessorament sobre el patrimoni, les activitats i els indrets més atractius de la comarca. Els establiments que completin la formació rebran un distintitu que els identificarà com a “punt d’informació turística”.

El Consorci de Turisme, amb el suport de la Diputació, imparteix aquesta formació que finalitzarà el mes de juny. L’objectiu és que els establiments que reben turistes estiguin preparats per donar una atenció més completa al client amb assessorament i informació sobre l’entorn. 

La iniciativa, que vol potenciar i fidelitzar el turisme a la comarca, ha despertat molt interès en el sector serveis i ha superat les expectatives. Estan seguint la formació 36 establiments de la comarca (biblioteques, restaurants, allotjaments, comerços, establiments d’oci, museus…) de 14 municipis: Calella, Arenys de Mar, Mataró, Pineda de Mar, Sant Andreu de Llavaneres, Dosrius, Sant Vicenç de Montalt, Canet de Mar, Caldes d´Estrac, Santa Susanna, Vilassar de Dalt, Vilassar de Mar, Malgrat de Mar i el Masnou.

El Maresme, exceptuant Barcelona ciutat, és la comarca amb més activitat turística de la província, tant per l’oferta d’allotjament: 51.699 places, com pel nombre de viatgers que fan una estada en el territori (més d’un milió anuals). A més, l’organització d’esdeveniments gastronòmics, esportius i culturals atrauen molts visitants de proximitat que fan escapades d’un dia a llocs propers. L’objectiu és que descobreixen tot el que el Maresme els pot oferir.