Cens sanitari municipal

 


Actualment, el Servei de salut pública del Consell Comarcal del Maresme gestiona el CENS SANITARI MUNICIPAL (nova versió de l’anterior autorització) amb dos tipus d’actuació:



  • Control inicial d’obertura d’establiment

  • Controls periòdics de seguiment de l’establiment en funció del risc sanitari periodificat de la següent manera:


Molt alt risc: entre 3 i 6 mesos


Alt risc: anualment


Mig risc: cada 2 anys


Baix risc: cada 4 anys



  • Mapa de risc (a les inspeccions es realitza el protocol de valoració del risc elaborat per la Diputació de Barcelona)


La inspecció en el cens municipal és obligatòria per a tots els establiments alimentaris (incloses màquines de vending, màquines expenedores de llet…etc). En aquests casos es pot procedir de 2 maneres:



  • Fer d’ofici un mapa re risc de la població. 

  • Demanar la inscripció obligatòria dels establiments alimentaris oberts un cop sol·liciten qualsevol tràmit a l’ajuntament (ex: llicència d’obres, canvis de nom de l’activitat, permís de terrasses….).


El Consell Comarcal del Maresme  signa convenis amb els ajuntaments per gestionar al municipi el cens sanitari municipal.



  • Actualment, tenim conveni amb els ajuntaments de:

  • Alella

  • Teià

  • Vilassar de Dalt

  • Argentona

  • Caldes d’Estrac

  • Arenys de Munt

  • Santa Susanna

  • Dosrius


També realitzem col:laboracions puntuals en diferents tipus de campanyes sanitàries:



  • Control de guinguetes (Sant Andreu de Llavaneres, Arenys de Mar, Sant Pol de Mar)

  • Control de diferents sectors (Premià de Mar)

  • Control d’esdeveniments puntuals (Alella)