Actualment, el Servei de salut pública del Consell Comarcal del Maresme gestiona el CENS SANITARI MUNICIPAL (nova versió de l’anterior autorització) amb dos tipus d’actuació:
- Control inicial d’obertura d’establiment
- Controls periòdics de seguiment de l’establiment en funció del risc sanitari periodificat de la següent manera:
Molt alt risc: entre 3 i 6 mesos
Alt risc: anualment
Mig risc: cada 2 anys
Baix risc: cada 4 anys
- Mapa de risc (a les inspeccions es realitza el protocol de valoració del risc elaborat per la Diputació de Barcelona)
La inspecció en el cens municipal és obligatòria per a tots els establiments alimentaris (incloses màquines de vending, màquines expenedores de llet…etc). En aquests casos es pot procedir de 2 maneres:
- Fer d’ofici un mapa re risc de la població.
- Demanar la inscripció obligatòria dels establiments alimentaris oberts un cop sol·liciten qualsevol tràmit a l’ajuntament (ex: llicència d’obres, canvis de nom de l’activitat, permís de terrasses….).
El Consell Comarcal del Maresme signa convenis amb els ajuntaments per gestionar al municipi el cens sanitari municipal.
- Actualment, tenim conveni amb els ajuntaments de:
- Alella
- Teià
- Vilassar de Dalt
- Argentona
- Caldes d’Estrac
- Arenys de Munt
- Santa Susanna
- Dosrius
També realitzem col:laboracions puntuals en diferents tipus de campanyes sanitàries:
- Control de guinguetes (Sant Andreu de Llavaneres, Arenys de Mar, Sant Pol de Mar)
- Control de diferents sectors (Premià de Mar)
- Control d’esdeveniments puntuals (Alella)