El Maresme és més que sol i platja

La comarca disposa de 500 quilòmetres de pistes, camins i senders

 
El sol i la platja són dos dels principals atractius turístics de la comarca juntament amb la gastronomia que, en els darrers anys, està exercint d’important pol d’atracció, principalment per al turisme de proximitat. La geografia del Maresme, però, la fa atractiva també com a destinació de lleure per a les persones que busquen el contacte directe amb la natura. El Consorci de Turisme, amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha senyalitzat una xarxa de camins i senders que uneixen totes les poblacions del Maresme i que facilita aquest tipus de turisme que es realitza caminant, en bicicleta o a cavall

De mar a muntanya i de nord a sud, el Maresme disposa de 500 quilòmetres de pistes, camins i senders practicables a peu, en bicicleta i a cavall. Una important xarxa de comunicació que permet traslladar-se de municipi a municipi descobrint atractius paratges naturals i llocs d’interés per a caminants (senderisme, nordic walking…), ciclistes (mountain bike, btt…) o genets (passejades eqüestres) i que permet a la comarca complementar l’oferta de turisme de sol i platja i familiar, amb el turisme de natura, rural i actiu.

A partir d’ara, els amants d’aquest tipus de turisme ho tindran més fàcil per planificar i realitzar les seves rutes pel Maresme. El Consorci de Turisme, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, ha senyalitzat la xarxa bàsica de camins i senders per facilitar el turisme actiu a totes les poblacions de la comarca. La xarxa respecte la senyalització prèvia dels parcs naturals (Serralada Litoral, Serralada de Marina i Montnegre-Corredor) i ofereix la possibilitat de desenvolupar microxarxes locals als municipis que hi estiguin interessats.

La definició i senyalització d’itineraris turístics rurals per conèixer de forma sostenible l’interior del Maresme s’ha realitzat en tres fases (les dues primeres es van centrar en l’estudi de camp, definició del projecte, disseny i informatització: La tercera ha estat la col·locació dels senyals) i ha tingut un cost de 77.600€.