13.11.2019Consell Comarcal del Maresme - Tornar a portada  
SIADSIAD Maresme - Servei d'informació i atenció a les dones
Destaquem
visibilitza't, espai d'entrevistes a dones
rebre informació del siad
realitat de les dones del Maresme
pla d'igualtat de gènere al Maresme
memòria d'igualtat
llei igualtat
eines per a la prevenció de les violències masclistes amb joves
diagnosi entitats
guia d'escriptores del Maresme
guia d'entitats
microcrèdits per a dones
punt lila
Rosa M. Isart
dones escriptores
Rosa M. Isart
biografia

Va néixer a Barcelona i actualment viu al Masnou.  

És documentalista, dramaturga, freelance teatral, auxiliar d´arxiu i biblioteca. És outsider, fa teatre de sentiments, teatre lgtb, investigadora teatral, i té interès pel teatre 1900

Va guanyar varis premis:

Premi de teatre Joaquim M. Bartrina 2000 (Premis Reus), per Vainilla

Seleccionada per a la fase final (9) del Premi Born de Teatre 2002, amb l'obra No es preocupi (Teatre-Entreacte núm. 52, 2004)

Finalista al Premi Josep Ametller (Premis Recull) de Blanes 2009, amb l'obra (monòleg, per a una actriu i per a una dona trans) Tendències

bibliografia
  • 2018 febrer L´etrusca (drama) (inèdita)
  • 2017 abril China Girl (teatre breu)
  • 2016 nov Liebe (teatre breu) (inèdit)
  • 2015 set La bola (tragèdia) (inèdita)
  • 2009 des Barri (homenatge a Mercè Lleixà) (inèdita)
  • 2009 abr Roba dura de l´amor (teatre breu, homenatge a Ricard Salvat) (inèdit)
  • 2008 nov La rentadora, la dona, la no amant i l´aigua (teatre breu) (inèdit)
  • 2008 agost Paumanok, en indi la llarga illa (teatre breu per a càstings) (Teatre-Entreacte núm. 78, 2008)
  • 2008 febr Tendències, obra finalista al Premi Josep Ametller (Premis Recull) de Blanes 2009 (Onada Edicions, en preparació any 2010)
  • 2006 agost La carmanyola del dilluns, teatre breu infantil (Teatre-Entreacte núm. 65, 2006)
  • 2006 Pa(r)ís (inèdita), estampa teatral per a Teatro x la Identidad Catalunya 2006
  • 2005 Les mil i una (inèdita), sàtira política
  • 2004 Sabata (ahh!), text teatral breu a partir dels fets de l´11-S als EUA, integrat en una presentació conjunta textual amb els autors Jordi Casanovas i Juan José Oliva amb el nom de Tot allò que ja saps (trobades dramatúrgiques informals a l´AIET)
  • 2004 Benet, venduto, vendetta (inèdita), comèdia teatral
  • 2003 Model C3PO-2003 (teatre breu), publ.dintre del volum Dramaticulària (Arola Editors, 2005, volum 25 de Textos a part), recopilació teatral commemorativa
  • 2002 No es preocupi, (Teatre-Entreacte núm. 52, 2004), obra seleccionada per a la fase final (9) del Premi Born de Teatre 2002; versió íntegra disponible en anglès a la web personal de l´autora
  • 2001 Teresa, exercici teatral breu sobre Santa Teresa de Jesús, contribució per a l´espectacle XXX de La Fura dels Baus estrenat al Teatre Lliure-Sala Fabià Puigserver dintre del Grec´02, am direcció d´Àlex Ollé i Carlös Padrissa
  • 2001 Senyoreta Ella (revista Assaig de Teatre núm. 47, 2005)
  • 2001 Lleons (nom anterior: Aigua, tocat o enfonsat) (inèdita), divertimento per a dues actrius i comparses
  • 2001 El petit arbre (inèdita), teatre infantil
  • 2000 Underground (Sota terra) (inèdita, no considerable)
  • 1998 Vainilla (Arola Editors, Tarragona, 2001), Premi de teatre Joaquim M. Bartrina 2000 (Premis Reus)

extracte d'un llibre

Senyoreta Ella (Miss She):

ESCENA 11

L´ ELLA sola a escena.

ELLA (cridant): Secretària!

Entra la SECRETÀRIA, corrents.

SECRETÀRIA: Sí, senyora?

ELLA: Amor!

SECRETÀRIA: Amor.

ELLA: Ara mateix! Ara mateix! Ara mateix!

SECRETÀRIA: Sí senyora!

La SECRETÀRIA torna corrents amb un gruixut diccionari i l´obre.

SECRETÀRIA: Amor: “Inclinació o afecció profunda envers una persona./Adhesió

intensa i desinteressada a una cosa, a uns principis, etc./ Gran desig o interès./ En la

filosofia grega, concepte emprat per a expressar l´ordenació jeràrquica, de caràcter

còsmic, entre l´inferior , imperfecte, i el superior, perfecte./ En religió, desig que el

creient té de conèixer Déu i d´unir-s´hi personalment.”

ELLA: Qui? Qui? Qui?

SECRETÀRIA: Diccionari de la Llengua Catalana.

ELLA: Any? Any? Any?

SECRETÀRIA: Tercera reimpressió, febrer del 1995.

ELLA: Repeteixi, repeteixi!

SECRETÀRIA: Tercera...

ELLA: No, no! La definició!

SECRETÀRIA: “Inclinació o afecció profunda envers una persona.”...

ELLA: Correcte....Segueix!

SECRETÀRIA: “Adhesió intensa i desinteressada a una cosa, a uns principis, etc.”

ELLA: Fals! Diguil´s-hi als putos tios de l´Enciclopèdia que és mentira!

SECRETÀRIA: Senyora?

ELLA (gesticulant molt, exaltada però en el fons vençuda): Diguil´s-hi (Baixa el nivell

de llum, queda un únic focus zenital sobre la parlant). Diguil´s-hi que l´Amor no és mai

desinteressat. M´ha sentit? Diguil´s-hi! (S´asseu, cansada). Primer, perds el cap per una

causa química. Quan notes que la pell s´eriça en contemplar aquella persona, que la

lucidesa mental perd l´autocontrol. Quan comproves que en mirar-te al mirall, veus que

tens els ulls més lluminosos, com més humits. Quan notes que has perdut una mica la

gana, que no menges amb aquell desfici el bistec a les fines herbes que tant t´agradava,

que ara tot ho supleixes per xocolata. Perquè és tanta la impaciència i l´ansietat!

Diguil´s-hi...Que a les primeres cites, notes com el teu sexe s´obre ràpid i lentament

alhora, que no pots explicar-ho. Que notes com regalimes (acariciant-se l´entrecuix) per

entre les teves cames per causa d´una excitació tremenda i saborosa... Diguil´s-hi que

això és un parèntesi. O un acord de guitarres tristes abans d´una guerra. Una fúnebre

despedida... Perquè l´amor no és desinteressat. (Pausa. Se senten uns tristos acords de

guitarra, proposem la música The Game is Over, cançó núm. 10 del L.P. Banda sonora

del film Leon, música d´Eric Serra, 1´35´´). Anem al gra. Secretària, apunti: Que posin

al diccionari que l´arquitectura més important que perd un, quan s´enamora, és el poder

de decisió. Que prenguin nota que la famosa llibertat perduda no és tan perduda....Que a

estones pots tenir-la si es parla i es dialoga. Que apuntin, secretària,....que moltes

vegades he caminat sola per camins sense gent sentint que no vivia el camí, el famós

camí d´Antonio Machado... Diguil´s-hi que les decisions espontànies i unipersonals han 

passat a ser confrontacions pacífiques i negociacions. Que he perdut el dret a volar. Que

ara agafo avions amb pistes i destins concertats...

contacte
telèfoncorreu electrònicweb
rmisart@hotmail.com

Pàgina de facebook

www.rosamariaisart.com

www.oddfteatre.cat

 
Consell Comarcal del Maresme - Pl. Miquel Biada, 1 - 08301 Mataró - Tel. 93 741 16 16 - Fax 93 757 21 12